dissabte, 14 de gener del 2006

Més sobre les arrels franceses (2)

Un nou correu electrònic de la genealogista Catherine Bories, m'ha aportat noves dades sobre les meves arrels franceses:

8/MAIG/1770
Matrimoni a Limoux (Aude) entre Louis Rouch, mercader de draps, fill de Marc-Antoine Rouch, mestre apotecari (farmaceutic) i de Elisabeth Arcens, amb Marie Castel, filla de Pierre-Jacques Castel, notari de Limoux i de demoiselle Catherine Ratabouil.

A més em comenta que la majoria dels meus ancestres es dedicaven al sector del comerç de draps (tissus) els que van fer fortuna a l'Aude entre els segles XVII i XVIII.
La família Devals o De Vals, estaven casats amb els Ramel els qui van ser uns cèlebres mercaders de draps de Carcassone i voltants.
Finalment em comenta que els Castel, era una llarga saga de notaris de Limoux:
Jacques Castel (Notari a Limoux des de 1619 fins 1649) pare de:
Jacques Castel (Notari a Limoux des de 1653 fins 1673) pare de:
Jacques-Dominique Castel (Notari a Limoux des de 1699 fins 1744) pare de:
Pierre-Jacques Castel (Notari a Limoux des de 1731 fins 1772)

A més, em va enviar fa uns dies un arxiu Gedcom, amb 49 persones incorporades, amb els ancestres de François Monset, a més de altres ramificacions d'aquestes branques, en la que figura els següents cognoms: Ambry, Boisseau o Voyseau, Bosc, Cabrol, Cassaign, Cavailles, Devals, Douladesse, Glorios, Molinier, Monset, Pendaries, Rouch i Taillefer. Aquí apareix la dada de la mare de Guillaume Cavailles, que és Margueritte Glorios, i el pare d'aquesta que és Guillaume Glorios.